torsdag den 26. august 2010

jeg er IKKE så glad for min cykel, den kommer langsomt rundt omkring..

Photobucket

Måske er jeg lidt for hurtig på aftrækkeren i dette tilfælde, men alligevel... Når jeg får et job (det sker snart - jeg kan mærke det!), så vil jeg for min første løn købe mig sådan en cykel hér: en Raleigh. Min nuværende cykel er fra før min konfirmation (alligevel en del år siden) og da vi ingen kælder/cykelskur/noget i den stil har, ja så har den stået uden for i alle de år. Med andre ord er den altså ved at være til skrot. Jeg har længe drømt om en Raleigh, men jeg har bare været lidt ked af prisen som er på 5.000 eller derover + kurv og sådan.. Er der nogen af jer der har en Raleigh? Er den dét værd? Eller er den ligeså god som alle andre cykler? Måske dårligere?

I dream about this Raleigh bike but it is pretty expensive...

50 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg VAR rigtig glad for min raleigh og så det som en investering, men den blev desværre stjålet efter 3 uger, så turde ikke købe så dyr en cykel igen. den er rigtig lækker, men jeg kan ikke mærke forskel på den og så den van der falk, jeg har nu, som koster ca. 3000 :-)

Sophie Mathilde Hansen sagde ...

Jeg kan klart anbefale kronan!
knus Sophie

Kirstine sagde ...

Jeg har selv denne model, eller en i lilla fra sidste år.
Den er dejlig, og jeg er glad for den :) Jeg fik den dog 1500 kr. billigere da modellen var ½ år for gammel - det er værd at spørge i hvert fald :)

Styret og sådan er ikke så stærkt ... den har i hvert fald haft det hårdt, efter et par lidt for fulde byture på cykel

Julie sagde ...

:) Tak for en skøn blog :)

Selv ville jeg satse på en Kildemoes :) Det er kvalitet for pengene :)

Smil - hav en fantastisk dag :)

Anonym sagde ...

jeg har en raleigh. Jeg cykler på den vær dag og jeg syndes den fungere fint(:

pigen sagde ...

Jeg har en raleigh, og jeg elsker den.. det er en virkelig god cykel, tung men det ligger man ikke mærke til. men helt klart de penge værd..

Hanne sagde ...

Jeg har lige præcis den cykel og har haft den i tre år. Er rigtig rigtig glad for den.
To ulemper synes jeg dog den har:
1. den er vildt tung, så den vælter rigtig nemt. Den skal stå op af noget. Har ødelagt gearene to gange pga, at den er væltet.

2. Den ruster!!! Den er jo superfin og meget retro, men den ruster altså, så den skal helst stå inde i regn og slud.

Ellers kan jeg kun anbefale den - den er stadig som ny og kører som en drøm her tre år efter og jeg bruger den hver eneste dag året rundt.

Og tak for en skøn blog. Du er sådan en smuk pige.

Anonym sagde ...

Jeg synes en Raleigh er rimelig tung at cykle.. En van the Falk er derimod lettere og billigere.. win win! Men det er vel en smags sag!! God vind!! ;-)

Anonym sagde ...

Jeg havde drømt om en raleigh i rigtig mange år, desværre vidste jeg også at den rustede hurtigt. Jeg havde dog besluttet mig for, at det skulle være den cykel alligevel. Så da dagen kom, hvor jeg skulle have min nye cykel, og jeg tog ud til cykelforhandleren, fortalte en af medarbejderne mig at det var noget skrot.
Man kunne godt høre på ham, at han ikke burde sige det, for de tjener jo godt på sådan en dyr cykel, men han sagde at de rustede efter meget MEGET få måneder.

Jeg forstår dig meget godt, for det er en fantastisk flot cykel... som ny :-)

Anonym sagde ...

Jeg har netop solgt min raleigh tourist de luxe på den blå avis da jeg synes den var dårlig. Stellet er ret så tungt hvilket gør den hård at køre med. Når man som mig kører meget på cykel og dermed er meget afhængig af den, opfyldte den simpelthen ikke mit behov. Nu vil jeg købe mig en anden cykel, en med et let stel :-) Batavus laver rigtig gode cykler. Måske ikke lige så pæne som denne raleigh, men det er gået op for mig at det i højere grad er funktionaliteten fremfor udseendet der er vigtigt når man køber en cykel. Særligt når man betaler så mange penge for den.

Anonym sagde ...

Jeg har en Raleigh Glorie, og jeg absolut ELSKER den!
Raleigh cykler er generelt fantastiske, og i den grad anbefalelses værdige. Det holder bare!
Glorien koster 3.999 kr.

/JJ

Signe sagde ...

Hej Katrine,

Jeg følger troligt med i din blog, og jeg håber det er okay, at jeg skriver lige om noget helt andet end dit indlæg handler om, men jeg tænkte bare over hvilke jobs du søger? For hvis du er glad for børn, så kan du oprette dig som privat børnepasser gennem Københavns kommune og passe to babyer. Det giver ca 20.000 om måneden før skat, og der er stor mangel :)
Jeg kom bare lige til at tænke på det fordi jeg selv står og mangler pasning, og jeg kender mange i samme situation :)

Men jeg ved selvfølgelig ikke om det er noget for dig, men nu er det i hvert fald foreslået :)

-Signe

ida sagde ...

du kan også købe en van de falk.. Eller noget. Den hedder noget i den retning. De er gode, billigere og lettere :)

kimberlycbc sagde ...

Hej Katrine

I april blev jeg konfirmeret og havde et valg mellem en blå Raleigh og en cruiser .
jeg valgte den blå Raleigh og har næsten kørt på den hverdag siden ! Jeg er rigtigt glad for den og den er helt sikkert ALLE pengene værd !
ville slet ikke bytte den for noget som helst !
det er et rigtigt godt køb ! og den vil holde i mange år frem ! :)

( men vil bare lige sige at det ser rigtigt fedt ud med en flettet kur, men enten bliver den stjålet ellers er der nogle der vælger at smadre den!! )

- Kimberly B.

kimberlycbc sagde ...

Hej Katrine

I april blev jeg konfirmeret og havde et valg mellem en blå Raleigh og en cruiser .
jeg valgte den blå Raleigh og har næsten kørt på den hverdag siden ! Jeg er rigtigt glad for den og den er helt sikkert ALLE pengene værd !
ville slet ikke bytte den for noget som helst !
det er et rigtigt godt køb ! og den vil holde i mange år frem ! :)

( men vil bare lige sige at det ser rigtigt fedt ud med en flettet kur, men enten bliver den stjålet ellers er der nogle der vælger at smadre den!! )

- Kimberly B.

Cæcilie sagde ...

den er pæn (:

annelouise. sagde ...

den er såå fed!
med mindre dine armmuller er enorme, så er den meget svær og vanskelig at flytte rundt på, har nemlig selv kigget lidt på den i div. cykelforretninger, og den er møg tung..

Mi Confesión sagde ...

Jeg står lidt i samme problem. Jeg er blevet lidt forelsket i denne cykel fra cykelbanditten

http://www.cykelbanditten.dk/Klassiske-Cykler/Koebenhavn-/-Dame

Den ligner meget den du viser på billedet, og så koster den 'kun' 2000 kr. Så kan man selvfølgelig betale sig til en masse ekstra ting:) Jeg har den ikke selv endnu, men har været nede og se den i butikken og den ser virkelig lækker ud. Jeg synes du skulle prøve at undersøge det:) De har også mange andre super fede cykler.

Anonym sagde ...

Hej Katrine!
Jeg købte ny cykel for omkring et år siden og hørte fra samtlige cykelhandlere at Raleigh er noget lort. Jeg fik varmt anbefalet modellen "London" af mærket Batavus. Den endte jeg så med at købe hos cykelhandleren ved Østerport St. og jeg har aldrig fortrudt det! Den har et rigtig retrolook, men kvaliteten er i TOP, den ruster ikke selvom den står udenfor og den har overlevet adskillige mindre ædru natture hjem fra byen.. Jeg må indrømme at jeg ikke passer super godt på min cykel, men den klarer det fandme godt! Den kan varmt anbefales.

Knus Alberte

Sara sagde ...

Jeg har altid kun hørt dårlige ting om Raleigh - og de oplevelser jeg selv har haft har bestemt ikke været gode. Ihvertfald ikke hvis man vil have en cykel der ofte skal forbi cykelhandleren :)

Batavus kan uden tvivl anbefales, og de laver nogle rigtig flotte OG gode cykler. Jeg har selv en derfra i "bedstemor"-udgaven.

God dag! :)

Vh. Sara

Tuggie sagde ...

Elsker min Raleigh. Det er virkelig et godt mærke. har dog ikke prøvet deres damecykler. men deres sportscykler eller hvad den egentlig skal forestille den jeg kører rundt på er i hvert fald fantastisk :D og den har mange år på bagen !

Tuggie sagde ...

Elsker min Raleigh. Det er virkelig et godt mærke. har dog ikke prøvet deres damecykler. men deres sportscykler eller hvad den egentlig skal forestille den jeg kører rundt på er i hvert fald fantastisk :D og den har mange år på bagen !

Freja sagde ...

GØR DET! Det er en fantastisk cykel. Har haft en i et par år nu og ELSKER den. Den er så lækker at køre på og så ser den jo super fin ud oveni :)

Helene sagde ...

Jeg har en raleigh, dog brugt. Men den er super god og larmer ikke eller noget. Helt klart en cykel der vil holde! Hvis du er vandt til en sportscykel er den nok lidt tung, men jeg har ingen problemer :) DU kunne kigge på dba.dk det tager lidt tid at finde en til en god pris, men der kan spares en del.

Anonym sagde ...

Jeg har faktisk en Raleigh ganske vist ikke en bedstemorcykel, men en lidt konet citybikeagtig ting, og jeg er egentlig rigtig glad for den men, men, men den har et problem: egerne ruster helt forfærdeligt på trods af, den har stået overdækket. En bekendt har haft præcis same problem med Raleigh, men ved selvfølgelig ikke om det gælder alle deres modeller. Det er heller ikke verdens letteste cykler.

Karsten sagde ...

Hej Katrine,

Jeg er ikke klog på Raleigh-cyklerne, men jeg ved, at vi herinde har en el-cykel fra hollandske Koga stående, som du til enhver tid kan låne i en uges tid. Det specielle er, at du kan komme langt omkring i din jobsøgning, for Koga'en har en lille elmotor, der skubber bagpå, når du cykler.

Der er simpelthen altid 'medvind' på cykelstierne. Det Jacob Haugaard lovede, da han var politiker, det kan vi nu klare!

Kh
Karsten
Holm&Bertung

Anne Sofie sagde ...

Jeg kører pt. på min anden Raleigh (den første blev stjålet :(..) og de er bestemt prisen værd! Særligt i forhold til andre cykler i samme type a la Van de Falk m.m.

Jeg har købt begge mine brugt på dba.dk. Dog, vil jeg sige at min gamle var i langt bedre stand end den jeg har nu, men der var også en prisforskel på 700 kr. Min nuværende har jeg givet 2300 for - det er en besparelse på 4700, da Turist De luxe modellen koster omkring 6000.

Hvis jeg havde haft råd havde jeg klart købt den fra ny, men man kan efterhånden være heldig at finde cykler i rigtig god stand, som stadig er til at betale.

Der dog et men: Hvis du skal køre langt på den og op af mange bakker osv, så vil jeg anbefale at du køber en (raleigh) racercykel i stedet, for Turist de luxe modellen og de andre bedstemor-modeller er ret tunge at cykle rundt på. Men til at cykle ind til byen, til at handle og andre småærinder er den ganske fin. :)

Nå, det var en ordentlig smøre jeg fik skrevet dér, men jeg håber du kan bruge det til noget - jeg kan i hvertfald kun anbefale den!

- AS

Mia sagde ...

Jeg har selv en Raleigh (godt nok ikke samme model som den på billedet). Jeg gav omkring 4000 for min, og jeg synes bestemt at den har været pengene værd. man kører godt på den og den er ikke så hård :)

Cecilie sagde ...

Jeg har en Raleigh cykel. Den står primært ude på gaden, men kommer dog ind om vinteren og den kører nu på 4. år uden de store problemer. Min kostede dog kun omkring 3500,- (også fik jeg pruttet mig til cykelkurv, lygter og diverse gadgets gratis dertil - lidt jyde er man jo! Heh). Tror måske det er lidt kotume at man får noget med, såsom cykelkurv, når man køber en dyr cykel? Kan ihvertfald ikke skade at spørge ;)

Senette sagde ...

Jeg var selv forelsket i modellen på billedet - men min cykelhandler talte mig fra at købe den, fordi han forklarede at styret og det hele rustede alt alt for hurtigt + at cyklen var urimelig tung. Så i stedet fandt vi frem til en anden Raleigh model, som jeg er rigtig glad for :) Men jeg har haft en del Kildemoes cykler gennem de seneste år, og de er måske en lille bitte smule bedre efter min mening :)

Top sagde ...

Hej Katrine

Hvis du stadig søger job, kan jeg anbefale Infopaq på Kongens Nytorv. Det er rigtig relevant for en kommende journaliststuderende. Prøv at kontakte dem via denne annonce: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ezD-3As6xCIJ:www.studiejobs.dk/a_studiejobs/annonce.asp%3Fjobid%3D3771
(ja, ved godt den er uløbet, men er ret sikker på at de søger. Men ring til dem)

Anonym sagde ...

Jeg har her i foråret købt en Raleigh tourist de luxe og jeg elsker den. Den eneste ulempe er, at den er et letter offer for den østeuropæiske cykelmafia (taler af erfaring). Det kræver en god ekstralås til når den skal stå på gaden i mere end et par timer. Jeg vil anbefale en kryptonite(JA den alle fixiedrenge har i baglommen).
Det er en god investering. Jeg har kun 3 gear på min, men jeg kan køre lisså stærkt som på en dameracer. Det er en luksuscykel. blablabla. <3

Kamilla K sagde ...

jeg har en raleigh, og jeg er SÅ glad for den. de kører som hjul på skinner. :)

Anonym sagde ...

Det er den sejeste cykel - det eneste minus ved den, er, at man ikke er alene om at synes det: Fik stjålet min for fem dage siden. Bittert!!
Den kræver helt sikkert en kædelås ALLE steder, man vil parkere den.

Anonym sagde ...

KRONAN er lige noget for dig tror jeg!!
Det er et svensk mærke som oprindelig blev lavet til militærbrug. Dog kan man idag også få en damemodel, som jeg selv har investeret i. Farverne er alt for fede, har selv købt en i lyserød med den lille karakteristiske nummerplade bagpå, og jeg kan virkelig anbefale den, super kvali :)

Anonym sagde ...

Jeg har lige fået mig en Raleigh turist de luxe - faktisk præcis sådan en som på billedet - og jeg kan sige dig, at jeg nyder at køre cykel nu. ;)

Anonym sagde ...

Jeg har lige fået mig en Raleigh turist de luxe - faktisk præcis sådan en som på billedet - og jeg kan sige dig, at jeg nyder at køre cykel nu. ;)

Anonym sagde ...

da jeg skulle købe ny cykel, var der en mand, der sagde til mig, at de nye modeller fra Raleigh ikke var så gode, fordi de blev produceret et andet sted end i 'gamle' dage. (min gamle raleigh var fra '93)
noget med, at de ruster efter 3 måneder. og generelt bare var bedre, før produktionen blev flyttet.

Anonym sagde ...

Jeg har en Raleigh, som er fra 1958. Den var blevet efterladt i et udendørs cykelskur, og selvom den har stået der ude, er den stadig i god stand, og virkelig behagelig at cykle på!

Så jeg er sikker på at det er alle pengene hver, at invistere i sådan en god og kvalitets sikret cykel! Du skal nok i hvert fald regne med at den først går til grunde om en del år ;)

Katrine. K sagde ...

TAK for alle jeres kommentarer, har læst dem et par gange og er efterhånden kommet frem til dette: det virker ikke som om, at Raleigh er den bedste cykel - den ruster, er tung og bliver stjålet - er det sandt? :)

Jeg er ligeglad med mærket, jeg vil bare gerne have en som er pæn (en der ligner den på billedet), en der ikke ruster og en der er LET at cykle på.

Jeg er pt. ret game på Line Sofies bud. Dog går jeg lige i tænkeboks indtil der ryger nogle penge inde på kontoen :)

Katrine

Christina N. sagde ...

Raleigh laver de bedste cykler. har haft min i mange år, den ruster ikke!! og den er såå behagelig

Anonym sagde ...

Hm, så lige, at der ligger nogle anmeldelser af cykelbanditten på nettet og hverken cykler eller service fik de bedste ord med på vejen. Oh yes, it's a jungle out there, og måske skal man bare købe, det man føler for og som passer til ens pengepung. Held og lykke med cykelkøbet. :-)

Anonym sagde ...

jeg har næsten lige købt min Raleigh cykel og er rigtig glad for den. kostede 4.000 + dynamolygter og kurv, i alt 5.000. og den er i hvert fald det værd!!!

Anna sagde ...

Det kommer an på hvor langt du skal cykle, for det er en meget tung cykel! Så hvis du skal cykle langt, vil jeg helt sikkert anbefale en citybike i stedet for, og så se lidt stort på æstetikken ;)

Anonym sagde ...

Jeg synes det er en rigtig god, men meget tung cykel. Har haft min i et år ca. og den er allerede rustet en del (det synes jeg jo bare er meget fint), og har været til reperation en gang fordi den larmede. Har passet rigtig godt på den, men den holder sku ikke helt fantastisk.. Men ellers er det da en dejlig cykel:)

Anonym sagde ...

Jeg købte selv præcis den samme cykel, men den blev desværre stjålet efter bare to måneder. Da jeg havde været så glad for den, tjekkede jeg på dba.dk for at se om de havde nogle lignende, der var billigere og brugte. Der var en masse, og nu har jeg fået min gamle cykel tilbage, men i stedet for 5.000+, kostede den "kun" 2.800 med alt inkl.Det kan virkelig betale sig!

http://www.dba.dk/raleigh-tourist-de-luxe-28-3/id-68227404/

Anonym sagde ...

Jeg har både en Raleigh fra ny og en anden fra et arvestykke. Det var arvestykket der fik mig til at købe en ny, fordi den bare kørte derudaf som en drøm... helt perfekt. Nu er jeg skuffet over min nye Raleigh, fordi det er som om at den ikke er kørt til. Den flyder ikke af sted på samme måde som min gamle. Så med den store slat det nu er, på 5.000 kr. ville jeg sætte mig ned og helt seriøst overveje det en ekstra gang og evt. kigge på nogle brugte modeller og så "kun" komme af med måske 1.000-1.500 (-:
Just my opinion - Katrine.

sprechstallmeister sagde ...

Tak for en super skøn blog- du er virkelig så inspirerende at se og lytte på:o)

Jeg sidder selv i præcis samme situation med min cykel. Jeg har en gammel Raleigh som har været min Mors og jeg ELSKER DEN! Men den er desværre så tung at jeg overvejer om jeg skal have den samme model som du omtaler. Synes den er så smuk!! Min veninde har den, og hun siger at den desværre ruster:o( Øv!
Så mit spørgsmål er: hvis du ikke vælger denne her, hvilken én så? For synes virkelig ikke der er mange cykler der er i Raleighs liga...

Glæder mig til at høre dit og jeres andres bud på en skøn fashionista-bike...

Mvh. Camilla

Tjek min blog ud på:

http://sprechstallmeister.blogspot.com/

Anonym sagde ...

Jeg elsker mig Raleigh!!!!
Den cykel er bare lækker
- Ninette Assentoft

Katrine Krebs sagde ...

Jeg har en sort Raleigh til salg, i super fin stand, med flettet kurv, 7 gear og lygter.. prisen er ca. 2700 kr.. hvis det kunne være noget så skrive en mail til mig på katrine@krebsco.dk